bkbenka.blogg.se

En blogg om allt ifrån politik, skolan och livets stora frågor, till min vardag och dess mysterier!

Julkompis

Kategori: Jul

Idag har jag,som den vänliga själv jag givetvis är, hjälpt Karolina (aka Pingu) att skriva sitt brev till tomten. Eftersom att hon inte hade gjort det eller planerade att göra det själv lades jobbet i mitt knä. Jag tvingade henne glatt att berätta vad jag skulle skriva i hennes brev till tomten. Här är resultatet:

 

Pingu Ostmans önskelista                                   Till: tomten
                                                                          Nordpolen

Hej tomten! Jag har varit jättesnäll i år. Jag har, vid fler tillfällen än jag behövt, bäddat sängen. Jag har ätit upp alla mina grönsaker och mamma har inte ens bett mig. Trots att jag är en fattig student har jag många gånger tänkt ge pengar till svältande barn, men då hade jag nog inte haft råd med mat till mig själv. Om jag lever längre kan jag ju ge mer pengar senare!

Det jag önskar mig till jul är:

1.       Mat, för det gillar jag (typ allt).

2.       En pingvin (stollen ska han heta).

3.       En geografisk sammanslagning av Finland och Sverige.

4.       Batman

5.       Gudomlig kunskap

6.       Ett voffellhjärn            <(”)                     d(-_-)b

7.       Ingen snö

 

 

För att ”knyta ihop säcken” vill jag säga att: ingen snö, alternativt varmare vintrar.

Ved vänliga, kalla, finska hälsningar från Ostmannen.

Här är Karolinas coola blogg också ("smygreklam"): http://sagoboken.blogspot.fi/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: