bkbenka.blogg.se

En blogg om allt ifrån politik, skolan och livets stora frågor, till min vardag och dess mysterier!

Examensrapporten äntligen inlämnad

Kategori: Allmänt

Efter några timmars sammanlagt bearbetande av arbetet kan jag äntligen kalla mig nöjd, skicka in och hoppas på ett bra betyg. Jag har fått lite genomläs-/ kommenteringsningshjälp av Sofia (http://www.nattstad.se/brazen) vilket har varit guld värt, tack för det förresten. Det ska bli skönt att lägga kursen och med den, första universitetsterminen bakom sig. Det har varit en ny, rolig och intressant upplevelse hittills, och jag hoppas verkligen att det fortsätter på samma spår.

Nästa steg i utbildningen mot att bli lärare är den första praktiken. Är så laddad att jag inte vet var jag ska ta vägen och förväntar mig massor. Ska till skolan i Lerum med Malin på torsdag och träffa handledaren/läraren. Första officiella dagen för praktiken är måndag den 21/1. Tiden sedan september har för övrigt gått riktigt, riktigt snabbt, det är galet att det redan är januari!

Ett av svenskans härligaste uttryck, som jag nu kommer börja använda mig av, är: "Väl mött"!

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Varsågod :)! Men åh vad kul med praktik! Är redan avis, hehe. Vilken skola blir det? :)

    Svar: Kommer inte på vad den heter men den ligger i Lerum i alla fall! :) Det ska bli masssssor med roligt! :D
    Benjamin Ytterström

    2013-01-15 | 14:14:32
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/Brazen

Kommentera inlägget här: