bkbenka.blogg.se

En blogg om allt ifrån politik, skolan och livets stora frågor, till min vardag och dess mysterier!

Lov, plugg, plugg, plugg, träning och jul

Kategori: Allmänt

Ja som jag nämnde förra veckan har jag numera "inofficiellt" lov. Vilket invigdes med en bra helg och härlig glöggkväll hos Teo(macdillior) i lördags. Lovet fortsätter idag med plugg och julfirande hos mormor. Då kommer jag äntligen få träffa släkten för första gången på länge och kan busa lite med mina kusiner.

För någon månad sedan märkte jag hur skönt det var att plugga på kaféer. Så igår gjorde jag precis det och satte igång med att planera, skriva och fundera över hur jag ska göra mitt examensarbete. Det gick helt okej, önskar dock att jag hade läst fler relevanta delar i kurslitteraturen tidigare. Räknade sammanlagt ihop ca: 28 kapitel som jag tänkte kolla igenom över dessa tre planerade läsdagar. Jag är ganska duktig på att skriva arbeten på högskolenivå så trots läsningen känns det ändå som om resultatet kommer bli bra.

Värt att nämna är också att jag lyckades släpa mig fram och tillbaka från gymmet igår. Var där med Farmer Whanes (Hannes) vilket alltid är en fröjd. Tyvärr så krånglade vänster axel vilket gjorde det svår att köra full ut. Annars så var det skönt att komma dit. Det var flera månader sedan jag var där sist, vilket i kontrast emot hur mycket jag tränade i början av året känns väldigt knasigt. Då var det faktiskt standard med 3-4 ggr. gym-träning i veckan + helt okej kost (vilket verkligen inte är fallet idag, tyvärr).

Ah, tomten hälsar också förresten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: