bkbenka.blogg.se

En blogg om allt ifrån politik, skolan och livets stora frågor, till min vardag och dess mysterier!

Nytt, nytt, nytt!

Kategori: Allmänt

Ja det är alltid roligare att ha nya saker. Denna veckan får vara lite som en symbol för det hade jag tänkt. Efter en tids övervägande och väldigt noga räknande kom jag fram till att jag faktiskt kan unna mig en ny dator.

Enligt min planering skulle det bli dags att flytta till nya lägenheten någon gång mellan den 15-21 januari, men eftersom att jag blev så uppspelt idag bestämde jag mg för att börja min inflyttning redan på fredag. Det ska bli så skönt att flytta så jag knappt kan beskriva det med ord. Äntligen kunna vara lite ensam och bara ha mig själv att stå till svars för. Nu har jag bott hos min farbror i nästan precis sex månader och det har varit trevligt i sig men att bo själv slår att bo "hemma" any day of the week.

För att kunna leva behöver jag givetvis vara konstat uppkopplad, och vad skulle det göra för nytta med en ny dator om jag inte kunde hänga här och på facebook? Jag menar, jag gör ju ingenting annat, eller? Så dagen i ära passade jag på att ringa ett samtal till Tele2 idag och beställa 100/10 Mbit. Modemet skulle komma senast fredag och då tänkte jag "varför inte flytta in med en gång".

Packade ned allt utom det viktiga på cirka en timma och ställde det lättillgängligt. På fredag smäller det, lucky me!

Peace!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: