bkbenka.blogg.se

En blogg om allt ifrån politik, skolan och livets stora frågor, till min vardag och dess mysterier!

En dag mitt i veckan

Kategori: Allmänt

Onsdagen i all ära hade jag självstudier, vilket i många fall är lika med ledighet och prokrastination. Dagen har förgyllts med en visit hos Erik, fika med Linda och väldigt mycket allmänna justeringar i lägenheten.

Äntligen börjar jag känna mig hemma och nöjd med mitt hem. Den senaste veckan har det varit mycket jobb, vilket det krävt mycket vilja och energi.

Jag har:
1. Flyttat matsalsbordet till vardagsrummet, sedan upp på vinden.
2. Flyttat om hela vindsförrådet tillsammans med hannes, detta för att kunna få in en resonabel mängd lådor, möbler och andra saker.
3. Diskat upp berget på diskbänken.
4. Köpt och kopplat i en förlängningssladd till mikrovågsugnen, kaffekokaren och spotlights som lyser upp området.
5. Flyttat behållaren med diverse köksredskap till en annan bnk för att underlätta matlagning.
6. Skruvat upp mitt barbord.
7. Satt upp tavlor (eller flyttat dem till bättre placeringar).
8. Kopplat in skrivaren, insett att den inte fungerade. Därefter kopplat in en annan och testat denna(som för övrigt fungerar utmärkt).
9. Skruvat ned en lagerhylla och burit upp den till vindsförrådet.
10. Flyttat om och plockat ned alla min lillebrors saker i lådor och flyttat dem till förrådet eller till något annat tillgängligt utrymme.
11. Läst några hundra sidor kurslitteratur.
12. Lärt mig skriva tal enligt tre olika kulturers tillvägagångssätt (Maya-indianernas, Egyptiernas och Rommarnas).
13. Upptäckt att, ifall jag slutar röka, kan jogga 25 min utan att det är överdrivet jobbigt.
14. Tvättat, vikt och lagt in kläder och annat.
15. Damsugit.
16. Dammat.
17. Vattnat blommor… Bestämde mig för att jag skulle spara några stycken växter så att det blir lite grönare här hemma.
18. Kopplat in ett ljudsystem i köket.
19. Sätt upp gitarrfästen på väggen.
20. Skrivit en riktigt värd” lista!

Ja, och idag är det 5 veckan utan cigaretter!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: