bkbenka.blogg.se

En blogg om allt ifrån politik, skolan och livets stora frågor, till min vardag och dess mysterier!

Nyinflyttad

Kategori: Allmänt

Ja, då var man äntligen inflyttad i lägenheten. Det kändes tungt att springa upp på tredje våningen redan efter andra gången så det var skönt att inte ha så mycket saker att bära upp. I fredags passade jag även på att möblera om i vardagsrummet och ställa upp en del saker i vindsförrådet. Nu ligger det saker lite överallt som håller på att packas upp eller ned.

Var på Maxi och hämtade modemet från Tele2 samtidigt som jag handlade i fredags. Jag bad naturligtvis till gud om att allt skulle fungera med en gång men det gjorde det givetvis inte. Efter en del krånglande med routern, många svordomar och en stor brist på nätverkskablar fick jag äntligen allt och fungera... Trodde jag. När jag öppnar webbläsaren står det att det är ett tekniskt fel och att jag bör ringa till bredbands-supporten. Efter att jag suttit i telefonkö cirka 25 minuter fick jag prata med en man som inte kunde hjälpa mig med någonting. "Gubbarna" som jobbade med att leverera bredbandet hade redan gått hem så jag fick ingen mer information än att jag skulle ringa igen på måndag innan klockan fem. Härligt!

Ett av dagens uppdrag var att lösa problemet med stoppet i badkaret, som jag så trevligt upptäckte igår när jag skulle duscha. Trodde inte att det fanns en sugpropp att hitta i detta hem, men oj vad fel jag hade. När jag väl fick vantarna på den så släppte det med en gång och jag kan nu duscha igen.

Examensrapporten ska lämnas in på tisdag (15/1) så det blir dagens andra projekt. Förväntar mig inte att bli helt klar idag, men ska i alla fall försöka få gjort så mycket som möjligt. Det är inga större saker som ska fixas iordning så jag känner att det är fritt att ta det relativt lugnt med det hela. 

Passar på att nämna att jag har rökt en halv cigarett under de senaste 10 dagarna, jag har nämligen testat på att snusa istället. Det kanske är som att välja mellan pest eller kolera, vad vet jag, men jag känner mig i alla fall lite duktig.

 

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Göddigt! Vart bor du nu? ^_^ Och hur har du råd på CSN? :P

    Svar: På Stockslycke! Har man sina kontakter så har man! ;D
    Benjamin Ytterström

    2013-01-13 | 15:34:27
    Bloggadress: http://youfatfuck.blogg.se/
  • Sofia säger:

    Ah, najs då! När är inflyttningsferren då? ;P hehe

    Svar: Det är enfråga som återstår att se! :D Men då lär du väll höra av mig i alla fall! ;)
    Benjamin Ytterström

    2013-01-13 | 17:46:24
    Bloggadress: http://youfatfuck.blogg.se/
  • Sofia säger:

    Det låter bra det ^_^ ses på GU :D

    Svar: Det gör vi! :D
    Benjamin Ytterström

    2013-01-13 | 19:38:53
    Bloggadress: http://youfatfuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här: