bkbenka.blogg.se

En blogg om allt ifrån politik, skolan och livets stora frågor, till min vardag och dess mysterier!

Arbetsintervju och byta utbildning?

Kategori: Allmänt

Denna och även förra veckan har sannerligen varit väldigt givande. Jag har funderat, funderat och återigen funderat på om jag vill fortsätta på grundlärarutbildningen eller inte. Summan av kardemumman är att jag faktiskt inte vet helt säkert. Eftersom att jag vill ha alla möjligheter, givetvis inom realistiska gränser, har jag valt att söka till Civilingenjör i teknisk fysik på Chalmers. För er som inte vet var det mitt förstaval när jag sökte till högskolan första gången. Det knepiga är att jag inte har behörighet till programmet eftersom jag inte har (minst) godkänt i matematik D och E. Jag var därför på komvux och lämnade min ansökan om prövning i båda ämnena. Datumen för prövningarna är inte satta ännu, mer information skulle komma via mail v. 14.

Ska på arbets-/anställningsintervju på onsdag v.14 angående mitt sommarjobb som personlig assistent. Det ska bli jätte intressant och se vad som händer nu. Förhoppningsvis har jag någonting att sysselsätta mig med i sommar.

Jag har det senaste också tänkt och skriva en egen IUP (individuell utvecklingsplan), men har skjutit upp det ganska frekvent på grund av att jag är lat. Det har inte varit rutinerat alls under praktikveckorna, med långa dagar och barn runt sig hela dagarna. Vilket gör det till en ren fröjd att komma tillbaka till universitet med all läsning och rutin det innebär.

Pesto ut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: