bkbenka.blogg.se

En blogg om allt ifrån politik, skolan och livets stora frågor, till min vardag och dess mysterier!

Dagen summerad

Kategori: Allmänt

First of all; grattis till vinsten Obama!

På dagens litteraturseminarium fick alla tillbaka sina texter om varför man ville bli lärare som vi skrev första veckan. Jag tycker alltid att det är intressant att läsa vad man skrev för ett tag sedan, speciellt när man inte har en blekaste om vad man kommer få läsa. Det finns ganska många anledningar till varför jag vill bli lärare så jag tänkte nämna några. Den kanske främsta anledningen till att läraryrket ens verkade intressant från första början har väldigt mycket att göra med vad jag hade för typ lärare under min skoltid. Majoriteten av dem var verkligen dåliga, samtidigt som det fanns ett fåtal som var riktiga guldkorn. Det är min förhoppning att jag ska kunna vara den som gör ett avtryck i någons liv och hjälper den komma vidare i allt som livet och skolan innefattar. Det är något att sträva emot tror jag.

Började även skriva en "språklogg" idag för att kunna se om och/eller hur jag utvecklas i min språkanvändning. Kommer nog bli ganska givande förhoppningsvis. Det ska framför allt bli intressant att läsa den om några veckor/ månader.

Målet för dagen var egentligen att skriva ett inlägg om vem jag är. Dras dock lite med det då det är svårt att korta ned allt till något läsvärt, men förhoppningsvis slänger jag upp det senare.

Peace out så länge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: