bkbenka.blogg.se

En blogg om allt ifrån politik, skolan och livets stora frågor, till min vardag och dess mysterier!

Första blogginlägget

Kategori: Allmänt

Ja, precis som rubriken säger är detta mitt första (egentliga) blogginlägg någonsin. Efter några tidigare (misslyckade) försök kändes det som att det var dags att ta sig i kragen. Tidigare har jag faktiskt inte haft en blekaste aning om vad jag skull skriva om, men Dysthe (2010) har öppnat mina ögon med sin bok, Skriva för att lära.

 

Bloggen har det egentliga syftet att ha en allmän "skrivande konversation" med mig själv. Det är svårt för mig att knäcka ur mig saker i rapp takt och utan att tänka på vad som skrivs (vilket är guld på en tenta) och det är något som jag tror hade hjälpt mig i allmänhet. (Jag formulerade om den förra meningen i 2,5 minuter... Vilket återigen bekräftar detta.)

 

Eftersom att det är i sin ordning att presentera sig själv skrev jag några sidor på tåget om vem jag är och varför jag är som jag är, vilket jag tänkte lägga upp imorgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: