bkbenka.blogg.se

En blogg om allt ifrån politik, skolan och livets stora frågor, till min vardag och dess mysterier!

Vem är jag då?

Kategori: Allmänt

Det är en jäkla krånglig fråga egentligen, men jag ska försöka besvara den så gott som det går.

Benjamin Linus Emanuel, född 1992-09-15 på Borås sjukhus via akut kejsarsnitt, har en mamma som heter Hanna och en pappa som heter Ulf. Det finns en sex är yngre fjant som jag får dras med någon gång då och då, han heter Axel och är min lillebror. För tillfället bor jag hos min farbror med en utav mina kusiner, Bengt respektive Jonas. Dessförinnan bodde jag själv i ca: två år. Nu känner jag hur behovet av en lägenhet stiger för varje dag som går.

Som jag har nämnt tidigare pluggar jag till lärare (F-3) på Göteborgs Universitet, vilket jag tycker är skitkul. Längtar speciellt till mitten av januari då det är dags för praktik i några veckor. Det kommer förhoppningsvis bli riktigt, riktigt roligt! Den klass jag går i har en övervägande majoritet tjejer (50:2), vilket är ganska intressant men ibland också lite ensamt. Gissar på att jag efter utbildningen kommer komma ut kal som en Ken-docka mellan benen. Men det är priset man får betala antar jag!

Jag tycker om musik (vem tycker inte om musik förresten?) och lyssnar på det mesta. Gränserna går någonstans vid Bieber – Spears. I toppen har jag Guns N’ Roses, Metallica, resten av 80-talet och Mumford & Sons. Gitarren plockar jag upp ett par timmar i veckan som minst och majoriteten av dagen som mest. Det som spelas är oftast Mumfords nya skiva (Babel) då den är så (valfri mängd svärord) bra. När jag spelar brukar det oftast bli att jag sjunger till. Är inte riktigt hundra på om jag är kvalificerad nog att göra det egentligen och då är ju det bästa som finns att ha någon (helst Line) att spela och sjunga tillsammans med.

(En gammal klasskompis till mig fick för sig att flytta till Dalarna med sin flickvän, vilket suger för oss bros han lämnade efter sig. Han heter Raif och är min bästa vän. Jag saknar honom och tycker det är coolt att han har skaffat skägg och utbildning. Det ska bli kul när han kommer till Alingsås och hälsar på!)

Pesto out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: